Dlaczego uważa się, że pozycjonowanie stron jest lepsze niż reklamy AdWords?

Prowadząc swój biznes za pośrednictwem Internetu, konieczne jest podjęcie różnego rodzaju działań promocyjnych, a wszystko by kształtować wizerunek firmy, przyciągać potencjalnych klientów, a tym samym pomnażać zyski ze sprzedaży. W sieci można reklamować się na wiele sposobów. Popularnością cieszą się przede wszystkim linki sponsorowane, czyli reklamy Google AdWords, gdzie współpracujemy bezpośrednio z Google, natomiast dla wielu osób o wiele lepszych rozwiązaniem jest tzw. pozycjonowanie stron, czyli działania z zakresu SEO.

Nie da się ukryć, że organiczne pozycjonowanie stron, mocno odbiega od klasycznych kampanii AdWords. Różnice jakie między nimi wynikają powodują to, że są to metody, które wykorzystuje się na zupełnie innych etapach promowania swej marki. Obydwie opcje promocji, mają swoich zwolenników i przeciwników. Przeważająca część użytkowników jest jednak zdania, że bardziej opłaca się postawić na pozycjonowanie SEO, niż opłacać kampanię sponsorowanych linków Google Ads.

Regularność oraz dawka cierpliwości, czyli przepis na stabilną pozycję

Dla zwolenników systemu reklamowego Google AdWords najcenniejszą korzyścią jest to, iż już po kwadransie od zatwierdzenia i konfiguracji kampanii, reklamy są już widoczne w wyszukiwarce Google. To oczywiście znacznie szybciej, niż w wypadku organicznego pozycjonowania stron WWW, natomiast nie jest tak do końca. Jest to rozwiązanie, które daje nam pewność tego, że nasza witryna znajdzie się sekcji reklamowej wyszukiwarki Google, aczkolwiek jedynie w czasie kampanii. Pozycjonowanie naturalne faktycznie trwa znacznie dłużej, przy czym nakład pracy jest tutaj nieporównywalnie większy, jednak uzyskiwane efekty są znacznie trwalsze i stabilniejsze. Dodatkowo, to w teorii działania darmowe, w przeciwieństwie do Google Ads, jednak korzystając z usług agencji SEO, na pewno będziemy musieli trochę zapłacić.

Większe zaufania do linków z wyszukiwania organicznego

Mimo tego, że absolutnie nie jest to prawdą, pewna część użytkowników sieci uznaje, że kiedy firma stawia na reklamy Google AdWords, jej produkty lub usługi są o wiele droższe. Linki sponsorowane ogólnie cieszą się znacznie mniejszych zaufaniem, ponieważ użytkownicy doskonale wiedzą o tym, że jest to wynik sztucznego działania, polegającego na opłaconej reklamie, a nie wynik naturalnego wzrostu popularności. W takim wypadku, korzystają na tym wszyscy, którzy stawiają na organiczne pozycjonowanie Google, gdyż organiczne wyniki wyszukiwania cieszą się sporym zaufaniem. Każdy internauta postępuje podobnie podczas poszukiwania usług i produktów poprzez wyszukiwarkę. Wprowadzamy hasło oddające nasze potrzeby i wybieramy kilka pierwszych wyników, jednak te sponsorowane są często pomijane.

Należy mieć pełną świadomość tego, że te obydwie formy promocji internetowej charakteryzuje zupełnie inne przeznaczenie. Reklamy Google Ads, świetnie nadają się podczas promocji sezonowych i różnych eventów, ale też w wypadku budowania świadomości marki. Jeżeli chodzi o organiczne pozycjonowanie stron internetowych, jest to z kolei narzędzie dla długoterminowych celów.